lördag 30 mars 2013

Långfredag + Påskafton

GLAD PÅSK ÖNSKAR JAG ER FRÅN HAMRAFJÄLLET!
Hej!

Lång uppförslöpa, vackra vyer!
Långfredagen bjöd på alpinåkning och på eftermiddagen kände jag att det var dags, dags att springa från lägenheten upp på fjället och längs med alla liftarna på toppen.

Det var jobbigt men värt mödan när man kommer upp och möter en enastående vy med klarblå himmel och fjälltoppar i fjärran.
Snön var rätt så mjuk så det gällde att försöka trampa på rätt ställen så att man inte sjönk ned till knäna.
Roligt, jobbigt, härligt! 12 km när snötrail är som bäst = TRAILTASTIC!
Skoteråkare höjde blicken när man kom löpandes :)


Annars var det väldigt god middag med mycket mat och trevligt sällskap. Vid 22.45 så låg alla i sängen och var redo att sova, all åkning och för min del löpning tog på krafterna. Även all sol gör en trött trots att det är underbart!
Påskafton inleddes med alpinåkning som vanligt, toppenbra pister och om möjligt ännu mer sol.





När vi satt längs väggen och fikade på Buskvallen In så värmde solen ordentligt. Påsk när den är som bäst tycker jag.
Underbart att gäsa, Buskvallens stora bulle & cola satt fint!

Efter lunchen som blev en renkebab åkte jag M + hennes mamma tillbaka till lägenheten och bytte om till längdkläder för att gå på tur.
De tog liften upp på fjället medan jag tog samma väg som jag sprang dagen innan. Det gick mycket lättare att ta sig upp med skidorna än att springa, det är ju liksom mer träffyta med skidorna så man sjunker inte ned lika mycket.
I slutet av turen, pistmaskinerna hade börjat köra i Svansjöbacken.

Sträcka för längdturen och första halvan av löpningen. Från start går turen motsols!
GLAD PÅSK TILL ER ALLA!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar