måndag 22 juli 2013

antibiotikakur + nackspärr = bra uppladdning för Swiss?

Hej!

Ja ni ser rätt! I lördags åkte jag förbi Härnösands vårdcentral och fick prata med en doktor som ganska snart sa att jag bör påbörja en antibiotikakur på 10 dagar för min svullnad i halsen men framförallt en svullnad som fanns i höger öra...det var ju halsen jag var lite orolig för eftersom loppet var om en vecka.
1 tablett 3 gånger dagligen
Jag fick hämta mina tabletter och påbörja min kur direkt. Jag hoppas att jag blir helt frisk till på onsdag eftersom vi åker på torsdag. Förutom denna lilla incident så vaknade jag på lördagen med en väldans nackverk, det var inte så farligt men det var stelt, natten mot söndagen vaknade jag flera gånger och hade svårt att vrida nacken så det måste varit mer än att kudden inte var bra. Helt enkelt nackspärr! Jag fick massage hemma men det hjälpte inte så mycket, smorde in nacken med Voltarensalva igårkväll och idag så nu känns det lite bättre.
Ungefär såhär kändes det när jag vaknade
Men med bara 4 dagar och 17 timmar kvar till start så hoppas jag att jag återfår full friskhet!

Tyvärr har jag inte kunnat träna något i helgen vilket jag hoppats på men helgen var bra för det. Vi hälsade på mina föräldrar på Nordanö, Hemsön som ligger ca 20km utanför Härnösand. Pappa fyller 70år imorgon så vi firade några dagar innan och det gjorde vi hos min 101åriga krutfarmor. 

Nu är jag hemma igen och jobbar men det hade varit skönt med några dagars ledighet till...jag får i och för sig bara vänta till onsdag innan jag får en långhelg igen!







Inga kommentarer:

Skicka en kommentar