fredag 26 juli 2013

Bagaget anlänt + höghöjdsträning

Hej!
I morse fick vi sms om att vårt bagage skulle komma men när visste vi inte. Åt en stor frukost innan vi begav oss iväg för att hämta nummerlappar och kolla in mässan.
Jag kollade in lite skor mm ifall jag skulle behöva behöva köpa något senare.

Efter att vi gått runt, fått info om att det kan bli 30-35 grader imorgon så bytte vi om till våra löparkläder och tog bussen till Davos Platz. Tanken var att ta linbanan till Jakobshorn och sedan springa på ca 2550 m höjd.
Första sträckan blev ca 1km med 100 m stigning och jag kände inte alls av höjden. Vi fortsatte till nästa punkt som var 3km bort och då ner 100 höjdmeter. Hittills hade allt gått fint och vacker omgivning när vi sprang på bergskammens smala stigar.

Nu skulle vi ner 700 höjdmeter på drygt 3km och vi tog en svår teknisk stig ner där det blev mycket gång då vi inte hade trailskorna. Jag och Robin gjorde en vurpa var men klarade oss fint. Sista km blev det rolig löpning till Sertig Dörfli och man kunde rulla på, vi mötte många vandrare på vägen som hejade glatt när vi flög förbi.

Väl nere i Dörfli åt vi en god lunch innan vi tog bussen tillbaka till hotellet för en dusch.
16.00 var vi tillbaka men inget bagage ännu så vi ringde  Air berlin utan direkt framgång. Efter lite vila gick vi ner till stan och affärerna stänger rätt tidigt så vi bestämde oss för att köpa det som saknades.

Träffade en kollega vid 19 och pratade i en kvart och då ringde de från hotellet och sa att vårt bagage hade kommit. Efterlängtat som få! Direkt till hotellet för att kolla så allt va kvar och jag satte fast nummerlappen på mitt FK Studenternalinne mm. Allt hänger nu redo för imorgon!

Vi gick ut och åt en av de godaste pizzorna någonsin samt avnöjt en öl. Som avslutning på kvällen spelade vi biljard...Robin vann med 3-2 :(

Nu är det sovdags och imorgon bär det av, K42 here I come!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar