torsdag 11 juli 2013

Lidingöloppsbana, branta backar och snart Swiss!

God kväll!

I söndags tog jag bilen till Lidingö för att köra ett långpass med klubben. Vi samlades ca 10.00 och gav oss iväg från Lidingövallen, jag hade planerat att köra max 20km men benen kändes tunga och slitna efter min PB satsning i Ursvik på fredagen.
Det blev 18.3 härliga km på Lidingöloppsbanan och det blev några höjdmeter: 
Höjdstigning: 265 m
Höjdförlust: 282 m  




I måndags blev det cykling till jobbet, tänkte testa en ny väg men det råkade bli en omväg pga felcykling men det var bra väg så inget ont som inte har något gott med sig.
Hem däremot så testade jag den tänkta vägen "baklänges" och det gick fint och snabbt.
Lite statistik på väg hem:

Tid: 33:47
Sträcka 14,43
Höjdmeter 111
Medelhastighet 25,6
Topfart 44,9
Det får bli en tidig morgon någon gång så kan man nog trampa sig under 30min men men, än så länge har jag inte haft så bråttom!
Del av Hellas Trail Tour banan
På tisdagen blev det löpning igen, den här gången provlöpning av Hellas Trail Tour's kommande 21km bana, tror vi var ca 30st på plats!
Dock sprang vi inte hela sträckan utan ca 11.3km av den, jag loggade 246 höjdmeter på dessa km så det var en del backar och rolig bana med blandning av stigar och lite "blåbärsrislöpning".  Tävlingen kommer att ha klasser från 5km till 42km, jag planerar nog att köra 21km. När jag kom hem igen och tog av ena strumpan så hade jag ett stort blåmärke på foten, eller om det var blåbär...jag vet ärligt talat inte. Märket är inte helt borta nu men jag har inte ont...skumt i alla fall!
Perfekt naturlig vätskestation i skogen!
Jag gillar trail, väldigt mycket, men det har blivit mindre pga att jag tränar med 2x i veckan klubben och vi kör mest asfalt eller grus. Det har dock hjälpt mig att bli snabbare både på asfalt men även i skogen, det märks att mitt löpsteg förändrats till det mer positiva.
Hellasloppet ingår i Salomon Trail Tour
Igår var jag med några kollegor och spelade biljard och tog en öl på RoQ så det fick bli en träningsfri dag!

Däremot idag så bestämde jag och min sambo att vi skulle springa när båda kommit hem. Ett äpple senare så var vi på väg och vi hade bestämt att vi skulle  upp för Hammarbybacken.
En uppvärmningsjogg på 500m till backen från lägenheten var bra. Sedan sprang jag upp, ner och upp och därefter gjorde vi en slinga som baserades på "RBT's bana, 900m banan vid Hammarbyhöjden och slutligen ett varv runt Sickla sjö  där vi efter 6km tog oss ett svalkande dopp och sedan joggade vi hem igen.

Lite statistik från min Garmin 910 som är min nya bästa vän:
Distans: 7,50 km
Tid: 50:48
Medeltempo: 6:46 min/km
Höjdstigning: 210 m
Kalorier: 561 C

Imorgon slutar inte träningen utan ska om benen känns rätt ge mig på den härliga 15km långa Extremen i Ursvik!
Det blir första gången med nya bandragningen isf.
Känns benen tunga så kanske jag springer lite lugnare tempo ca 10km med några kollegor.
Söldens alptoppar
SWISSALPINE...det närmar sig, därav lite längre sträckor och mer fokus på höjdmetrarna. Lite nervös känsla men ändå härlig. Bara njuta av att plocka meter efter meter och känna höjden påverka kroppen och tröttheten...ser fram emot detta äventyr!
Skorna från TEC ska ta mig över alptoppen i Swissalpine också!
Nu blir det sängen och sova, godnatt!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar