onsdag 26 januari 2011

Hänt sedan senast!

hej! Nu var det några dagar sedan jag skrev, det har väl hänt lite under den tiden i alla fall. bjudit över några kompisar på herrmiddag. Till förrätt blev det en avocadopure med räkor, rom, en grillad baguetteskiva och sallad, till detta avnjöts ett rieslingvin. Ej att förglömma, jag hade gjort en fördrink som heter black velvet, den innehåller hälften Guiness och hälften mousserande upphällt i ett champagneglas. Den kan jag starkt rekommendera även om man inte gillar guiness i vanliga fall!

Huvudrätten blev en helstekt kyckling i ugn, insmord i chili och örtkryddor, till det färsk klyftpotatis med palsternacka. Till det dracks ett gott rött vin som jag får återkomma med namnet på.
Till efterrätt blev det glace au four (se recept.nu och den som Leila har gjort). Enkel förklaring är sockerkaksbotten längst ner i en kopp, färska hallon, glass och sedan maräng ovanpå. In i ugn och låt marängen få fin färg och ät sedan. Blir det rätt så har inte glassen smält! Gott va det iaf :)
Efter denna tillställning blev det hemmafest hos en kompis systers kompis, det var mkt trevligt, satt och pratade med en som åkt vätternrundan 8ggr, fick lite tips till min 2a runda!

Dagen efter blev det långpromenad, först jag och sambon och sedan kom hennes föräldrar och då gick vi ännu längre :)

Vi hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar