tisdag 18 januari 2011

Spinning!

Idag har varit en bra dag!

Jag och sambon har varit på stan och vi satte oss på ett fik som ligger på en tvärgata till birger jarlsgatan. De hade de största kanelbullarna jag någonsin sett för 45kr och en god macka. När vi hade köpt Nespressokapslar i Nespresso affären så blev vi bjudna på kaffe där, alla som köper något blir det tydligen. Mycket trevligt av dem!

När vi kom hem så blev det lite vila innan kvällens spinningpass. 60 minuterspass som var väldigt bra! Eftersom vi inte hade ätit något så gick vi hem efteråt så det får bli ett gympass och löpning imorgon.

Här kommer även ett recept från gårdagen som jag hittade på www.arla.se som vi dock modifierat lite:

Laxsallad med couscous


Ingredienser

 2 port

Couscous
1 hönsbuljongtärning
2 ägg
200 g stekt lax
1 liten rödlök
1 avokado
2 msk Arla® smör-&rapsolja
2 msk balsamvinäger
1/2 tsk örtsalt
100 g färsk baby spenat
Sås:
2 dl Arla Köket® matyoghurt
2 tsk fransk senap

Gör så här

Koka upp vatten med buljongtärning. Tillsätt couscous och vispa, låt stå i ca 5 min. Hårdkoka, skala och klyfta äggen. Skär laxen i små bitar och stek. Skala och skiva löken. Dela, kärna ur och skiva  avokadon. Rör ner smör-&rapsolja, balsamvinäger och örtsalt i den kokta couscousen. Varva spenat, mathavre, lax, lök och avokado på ett stort fat. Lägg på äggen. Rör ihop yoghurt och senap och servera såsen till.

Mycket god sallad efter träningen!!!

Promenad 2 x 15 min (hem - gym - hem) 
Spinning 60 min
Uppvärmning -  10 min, snittpuls 145slag/min, maxpuls 182slag/min, 492 kalorier

Vi hörs snart igen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar