torsdag 6 januari 2011

Spring i benen...eller?

Efter en dags vila igår med plugg inför kommande tenta så var jag mycket sugen på att komma ut och springa lite och då samtidigt pröva min G1 gps.

Jag sprang en runda som är ca 5.28 km och gps:en visade 5.25km (sprang inte exakt på ett ställe utan tog en rakare väg). Så efter mitt första test så är jag mycket nöjd. Den är inte alls otymplig att ha på armen, glömmer bort att man har den efter några meter. Detta kan i och för sig bero på att det kändes jättetungt i hela kroppen, har fortfarande mycket träningsverk i överkroppen så vid varje springsteg gjorde det ont och benen kändes som spagetti, men jag tog mig runt i snömodden och motvinden!

Rundan som jag sprang är mycket trevlig:  http://www.funbeat.se/tracks/index.aspx?RouteID=26774

Nu ska jag plugga lite mer innan det bär iväg på 1årskalas för Linus, sambons brors son!


Resultat
Löpning -  31.36 min, snittpuls 170 slag/min, maxpuls 183 slag/min, 373 kalorier, snitthastighet 10km/h, maxhastighet 16.2km/h

 Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar