måndag 1 april 2013

Påskdagens bravader

Igår började dagen som vanligt med alpint och vid 10.30 den obligatoriska fikan bestående av en jättebulöe och en latte. Solen sken och enligt några som jobbar här var det 22a soldagen i Hamra.

Vid 12tiden var det dags att åka tillbaka till lägenheten och byta om till längdkläder. Vi skulle gå på tur till Fjällnäs och äta lunch. Det är en del uppför för att komma upp en bit på fjället för att sedan slutta nedför rätt hastigt till sjön Malugnen som vi sedan skadade över. Det blev ca 6km dit och väl där avnjöt vi en riktigt bra lunch. Jag åt en korv som var gjord på fjällko, språkliga och ljummen hemmagjord potatissallad. Jag fick även smaka på deras egna blodpudding gjord av renblod. Väldigt god smak och det är som dag och natt mot den klassiska på vanliga mataffären.

Efter lunchen var det dags att gå upp på andra sidan vägen, alltså nästa fjäll och en härlig stigning på 1km. Det var tungt och med solen i ryggen blev det riktigt svettigt då jag försökte skida på ordentligt uppför.
När jag kom upp satte jag mig i snön och väntade på de andra som snart kom en efter en.

Vi körde en fin och flack transport till nästa spårcentral ca 3km. Där skiljdes vi då några åkte hem och några av oss tog 3,5km rundan. För mig blev det att ligga på från start och tre varv för att sedan njuta av en km nedför innan de 2km transportspår till lägenheten. Det blev 21km längd varav 10.5km snabbt tempo.

Nu har vi packat allt och ska strax åka hem till Stockholm igen efter en härlig påsk. Vi får se när vi kommer hem ikväll, blir det inte för sent kanske det blir ett kort löppass.

Bilder kommer!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar