torsdag 14 augusti 2014

Dubbeltorsdag

Hallå!

Idag blev det invigning av mina nya skor på lunchen! Jag började jogga när jag mötte Sonny "Happyfeet" vid starten, en inspirerande, mycket trevlig ultralöpare som laddade med 40km idag inför Ultravasan nästa helge. All lycka till alla jag känner som springer den tävlingen!

När vid sprang åt olika håll så tog jag i lite för att känna in skorna, nedför, på platten och nedför. Det gick undan, skorna satt perfekt, varje steg kändes lätt och sjukt bra grepp.
Eftersom det var lunch så blev det 6km utan uppjoggen, jag började första 4km på Extremebanan, upp för den härliga långa backen och sedan svängde jag av på småstigar och avslutade med sista km på Extremen!
Efter dessa få km så är jag supernöjd, 9 av 10 än så länge - måste lite längre för att ge 10 av 10 hehe!

Under kvällen så blev det löppass nr. 2, denna gången på asfalt så då tog jag mina vanliga Sketchers GoRun men däremot hade jag istället min nya ryggsäck packad. Mina stavar satt bra i hållaren så jag passade på att öva att ta loss och fälla ut dem och sedan fälla ihop och stoppa tillbaka dem bakom ryggen i farten. Blev två backar med stavhjälp och det hjälper mycket! Härligt att känna att allt fungerade fint.

På lördag blir det Midnatsloppet och då kör jag också med väska men då fyller jag i mer vatten så att väskan närmar sig 4.5kg. Blir bra träning det :)

Vi hörs!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar