tisdag 19 augusti 2014

Helg + behandling 2

I startfållan, laddade!
Damstorlek M...smiter åt fint, lite kort i ärmen?!
I helgen så var det trädfällning som stod först på schemat, jag hade funderingar på att ge mig ut tidigt på morgonen och springa en runda men när jag såg skyfallet utanför så bestämde jag mig för att det inte fick bli någon runda utan istället frukost framför TV:n.
Regnet avtog och vid 9 var jag på Biltema för att inhandla rep att ha till träfällningen, för säkerhetsskull köpte jag två rep och ett spännband. Pappa kom och hjälpte till med motorsågen och svärföräldrar och svåger hjälpte till att dra ris. Det gick snabbt och snart var alla träd som skulle, färdigfällda och riset i stora högar på tomten. En bild "före och efter" kommer! :)

Efter lunch åkte vi hem och gjorde oss i ordning för kvällen. Jag visste inte vart vi skulle utan det skulle bli en överraskning, anledningen var att vi hade bröllopsdag i söndags, vår 1a :))

Efter lopp får man äta godis!
Vi kom till hotellet i stan och checkade in, vilade innan vi gick ut och åt en bra uppladdningsmiddag på Vapiano, riktigt god pasta och en perfekt portion!
Den andra överraskningen var att min fru också skulle springa Midnattsloppet och vi skulle springa ihop! Vi startade 22.55 och första km rullade på, lite sicksackande men ändå inte så farligt. Allt gick som på räls och hon körde på bra i jämnt tempo med negativ split - alltså perfekt löpt! Något som jag aldrig får till annars haha
Som första löptävling och nästan första gången med sträckan så gjorde hon en toppeninsats och fick mersmak inför nästa år tror jag! :) Riktigt roligt!

Dagen efter avnjöt vi hotellfrukost, det är det absolut bästa med hotell! Pannkakor, kakor, frukt, gott bröd, juicer osv.

Söndagen blev lugn och mycket trevlig, jag hade nästan mer träningsverk än frun, märkligt!!! Vi åt en god trerätters och avnjöt god champagne.

Tack för en underbar bröllopsdag/helg älskling :)

Igår, måndag så var jag på lite skogslöpningsutbildning på kvällen, alltid lika trevligt med nya och gamla ansikten och jag ser fram emot mer löpning i skogen denna höst! Mer info kommer senare hehe

Idag så hade jag min andra behandling för hälsenorna. Stötvågorna dunkade och det gjorde rejält ont på vissa ställen ibland. Fick bita mig i skjortan när hon drog stötvågen på en punkt men efteråt så känns det ju bra!
Svullnaden/förhårdnaden på hälsenorna hade gått ned tyckte hon och jag hoppas att hon har rätt. Det ska bli så skönt att inte ha dem som strular till det för löpningen. Jag måste vara hel iaf en säsong!

Såg nya bilder från Tromsö idag...kommer bli så GRYMT! Nerverna börjar komma lite smått...








Inga kommentarer:

Skicka en kommentar