måndag 4 augusti 2014

Höstens utmaning nr. 1 är klar

Nu är det klart, jag är anmäld till Tromsø Skyrace!

43km...4300 höjdmeter !!! Det blir en utmaning som jag aldrig gjort tidigare, Swissalpine tog jag mig runt på en godtagbar tid, enligt mig. Men nu vore det som att lägga till en topp på 2000 höjdmeter under den tävlingen...galet!

Som en liten rolig grej jämför jag nedan banprofil med Lidingöloppet där högsta punkten är 48möh och har en totalt stigning under loppet på ca 365 höjdmeter. För Tromsö Skyrace är högsta punkten 1404möh och har som tidigare nämnts 4300 höjdmeter.

Banprofil Lidingöloppet, se höjdmetrarna :)
Banprofil Tromsö Skyrace
Ser med skräckblandad förstjusning fram emot denna utmaning, det kommer bli fantastiskt med naturen och allt runtom men så fruktansvärt jobbigt.
Dags att börja träna backe ordentligt helt enkelt :)

Följ min uppladdning inför min största löputmaning hittills!

Från Sthlm Trail, Hammarbybacken




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar