fredag 8 augusti 2014

Fredagsmys

Idag på lunchen blev det löpning i Ursvik, planen var att köra i mina trailskor och att öva med stavar inför Tromsö Skyrace.
Jag började med uppvärmning 2km trail, 5 x Ursviks "värsta" backe på Extremebanan (vid 4km), från botten vid bron upp till första markeringen efter toppen = 200m. Höjdmeter får jag kolla när jag kopplat klockan till datorn.
Det tog 2 min upp och 1.45 ned = 15 sek paus. Avsultade med 3km nedjogg och sista km gick trots allt snabbare än jag trodde. Jag tog det lugnt och försökte få in teknik men det var riktigt jobbigt! Solen låg på och jag vinglade lite smått mot Coop där jag köpte god lunch och lite fruktmix till efterrätt.
Ser inte så brant ut, men jag lovar, den är brant!
Stavarna hade jag på 110cm och det kändes ok, lite kort för platten, ska testa att ställa in dem på 115cm nästa gång. Det är riktigt jobbigt och jag känner i axlarna nu efteråt...bra att köra med stavar hela tiden!

I eftermiddag ska jag åka förbi Addnature och lite andra goa butiker för att spana efter en trailväst, testa andra stavar och testa nya trailskor - Inov 8 212. Mina Salomon börjar bli slitna och frågan är om det inte är dags att byta ut till Tromsö?

Tips på bra väst där man kan ha vattenflaskor framtill alternativt vid sidan (på höften)?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar