tisdag 7 maj 2013

Dag 11 - sista stoppet

Hej.

Nu är jag i Nyköping på hotell Forty Towers. Bild på rummet finns i slutet.
I morse trampade jag iväg från Rimforsa på väg 23, efter några km svängde jag av mot Brokind och åkte sedan på mindre vägar förbi Sturefors där det blev frukost/lunch på en bänk i solen. Sallad, macka och en liter äppeljuice fick jag i mig för att sedan åka på de fina vägarna mot Linghem. Riktigt fina små samhällen och gassande sol.

Jag hade Söderköping som nästa stopp, termometern visade 23grader, där blev det fika, vattenpåfyllning och prat med hon som jobbade på cafeet. Hon ville ha tips på bra vägar så jag försökte beskriva hur jag cyklat. Det är svårt att komma ihåg alla ortsnamn man passerat.
Efter en kaffe och bulle var det bara att fortsätta mot färjeläget i Skenäs. Jag krockade med massa insekter idag igen men det var första gången jag hade utsmetad insekt på min väst.

När jag kommit över med färjan åkte jag en bit vid Kolmårdsskogarna, mycket bra väg att cykla på ovh härlig skog! Mötte några vinkande racercyklister, det har inte skådats så många sedan Danmark.
Jag passerade skylten Södermanlands län och nu var jag nära Jönåker så jag ringde hotellet och bokade ett rum. Jag kände att istället för ayt pumpa på till i ca 11mil så tar jag en lugn fag idag och en kortare slutspurt imorgon =)

Nu ska jag duscha och sen kolla in vad Nyköpings Oliver Twist har att bjuda på. Fira lite i förskott hehe

Vi hörs





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar