onsdag 1 maj 2013

Dag 5 - hostdag

Godkväll!

Idag kändes halsen värre, hostat och snorat hela dagen. Det är inte skönt när man andas in och det gör ont. Speciellt i motvinden, annars funkar det rätt bra trots allt. Jag begav mig från stugan strax söder om Strömstad, Lagunen camping. Receptionen var stängd när jag kom och de öppnade inte förrän 9, de enda jag träffade var ett äldre norskt par som var lite runda om fötterna, de ville ha skjuts av mig till Strömstad =)
Trevliga var de och vi pratade en stund och sen gick jag till min stuga och packade upp. När jag gick till duschen 15min senare mötte jag paret igen, de hade inte ens kommit till bussen 100m bort, tror nog inte att de kom iväg alls hehe
Fick kommentaren av gubben när berättade vad jag gjorde "Ja, du cyklar som en man i alla fall, vi ses i stan sen så får vi ta en öl!"
Kan va världens minsta stuga, Lagunen
Eftersom det inte var öppet på Lagunen cyklade jag ca30km till Grebbestad, fyllde på vatten på en mack och fick tips om ett café i centrum som troligtvis hade öppet. Kap Horn Cafe hette det ocb var jättemysigt. Jag frågade om frukostbuffen var kvar och för 60kr...60! så fick jag ta del av en av de bästa frukostarna någonsin. Goda hembakade scones, masssa pålägg, färska bär, apelsiner, vattenmelon, hemmagjorda köttbullar, sillar mm bild finns! Det bästa till sist...prinsessbakelse!!! Jag åt så att jag höll på att spricka, jag har bara ätit en gång till idag =) Förutom den grymmaste frukosten var hon kanontrevlig och vi pratade mycket. Om någon är i närheten till helgen så är det Nordiska Mästerskapen i Ostronöppning i Grebbestad =))

Annars har det varit en bra dag, blåsig men när man kommer i sido eller medvind, då flyger jag ju fram. En enorm skillnad, men jag hoppas att det någon dag blir vindstilla, skönt om det inte bara tar stopp när äan svänger in på en ny väg, det blir ju både fysiskt och psykiskt jobbigt!

När jag kom i närheten av Henån på Orust fick jag support hemifrån med att hitta en sovplats för natten. Det var inte jättelätt men till slut hittades ett vandrarhem vid Tollenäs, strax utanför Stenungsund.
Hon som tog emot mig var jättetrevlig och jag fick ett större rum så att cykeln skulle få plats. Raka motsatsen till mitt bemötande i Oslo hehe

Även denna dag blev lite kortare, mycket pga att det inte fanns något i Kungälv som jag hade som dagsmål egentligen äen det gör inget. Nya tag imorgon, det kan ju vara bra att vila sig frisk också. Vi får se hur långt jag kommer imorgon, 15mil till Falkenberg  så siktar på att komma minst dit, om jag inte blir sämre!

Sverige levererar rådjur som aldrig förr, en vettskrämd hare och konstiga fåglar :) I Norge såg jag tre katter varav den ena var äkta norsk skogskatt hehe

Natti natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar