tisdag 14 maj 2013

Löpning på schemat

Igår var första arbetardagen på länge följt av ett styrelsemöte för FK Studenterna på kvällen vilket gjorde att jag kom hem vid 22.30. En lång dag så jag hann inte träna igår utan ska gå på klubbträningen ikväll!

Om jag minns rätt så blir det uppjogg och löpskolning följt av ca 1h löpning med 8x4min intervaller i tänkt tävlingsfart. Jag hade nog tänkt springa i 4.20min/km fart för att kunna komma i närheten av 1h 30min på lördagens Göteborgsvarv, ge allt de sista 5km. Ikväll får jag en känsla om hur benen kommer att kännas framöver, antingen lite för sega efter uppehållet av löpningen och allt cyklande eller så känns benen helt ok och då är det fullt möjligt att det blir pers på lördag.
Nästan i mål 2012, varmt  i helsvart.
Jag håller på att titta efter resa ned till Göteborg, skulle åkt bil men jag vet inte riktigt när de ska åka så jag tar nog buss istället. Har hittat finfina biljetter tur och retur för 600kr, något billigare än SJ's & SAS chockhöjning där det finns biljetter från 700kr ->> för en enkel resa.

Nu blir det till att vätska upp inför kvällens träning och jobba vidare!

Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar