onsdag 29 maj 2013

Onsdagsinlägg

Godkväll.

Såg att det var några dagar sedan jag uppdaterade...tiden går så snabbt så jag hänger inte med här! Vad har hänt sedan senast?

Gårdagens pass blev intervaller 1000m-800m-600m med 60sek jogg och 30sek jogg x 3 serier, seriepaus 90sek lugn jogg. Uppjogg och nedjogg till/från jobbet till Sumpans IP.

Dagens pass blev med våra adepter i FK Studenternas löparskolan, uppjogg och sedan löpskolning med koo (kordinationslopp). Intervaller 6x250m och sedan stretch med koo för att avsluta med 6x250m igen innan nedjogg tillbaka mot KTH-hallen.

JO jag har fått mina nya springskor på posten WOHO!!!
Jag har ju som ni kanske sett under fliken "Utrustning" den riktiga lättviktaren Skechers GObionic och blev väl kär vid första ögonkastet i Skechersbutiken i New York.
Skon är jätteskön att springa i men jag har haft den som asfaltssko då den har så tunn sula, kört lite på grus i Ursviksspåren men vissa partier blir även på rötter beroende på vilken sträcka och då är de inte lika skönt tycker jag, säkert en smaksak.
Skechers GORUN
Jag ville ha en med lite tjockare sula, vi pratar mm skillnad =)
Men det gör faktiskt stor skillnad och jag testsprang dessa nya GORUN idag. Korta intervaller på grus vid Stora skuggan på Djurgården, helt underbart sköna. Jag tror faktiskt att förutom mina trailskor så kommer detta bli de skor jag alltid kommer att köpa i framtiden! Jag köpte mina via Zalando (ca 800kr, hade 100kr rabatt) men de finns även på Wiggle för billigare pris (från ca 500) men just dessa fanns inte i min storlek och jag behövde ett par direkt då mina andra är för trasiga.

Jag har lite breda fötter men dessa sitter som en smäck, är lätta, bekväma och snygga. Jag kan bara säga - TESTA om ni får chansen - KÖP och bli nöjd!
Nu är jag frälst i Skechers och sambon har också GORUN (hon köpte i NY i höstas) och tycker att de är jättesköna både att gå i och springa i.

Det blir nog maran på lördag faktiskt och ja, det blir i skorna ovan jag springer i. Jag kommer att försöka hjälpa en kompis som farthållare en bit och ser det som ett roligt långpass. Kul ska det iaf bli att få testa banan för första gången!

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar