lördag 25 maj 2013

Lördagsnöje att cykla till Drottningholm

Hej!

Häromdagen satt jag och sambon fundersamma på vad vi skulle hitta på i helgen, vi kom på att en cykeltur till Drottningholms slott vore trevligt.
Sagt och gjort så pumpade vi däcken, fyllde på vatten och begav oss iväg. Vi cyklade samma väg som jag gjorde när jag var på väg ut på mitt cykeläventyr för några veckor sedan och det är första gången jag sitter på cykeln sedan jag kom tillbaka 8 maj.
Eftersom det här var ett trevlig lördagstur så hade jag inte på mig några cykelbyxor, inte ens cykelskorna så nu ikväll har jag faktiskt lite ont i baken och är stel i benen.
Kommer man ha en såhär välskött trädgård i framtiden kanske?!

Det är jättevackert ute vid slottet, är nog första gången jag går runt där. Eftersom det är var så fint väder var det mycket folk men platser fanns på uteserveringen så vi åt en god rödbetsstallad på Drottningholms caféet. 
Karta och höjdmeter mm hemifrån till Drottningholms slott
Totalt blev det 38km cykling då vi tog en sväng förbi några vänner i Bromma innan vi åkte tillbaka.
Till middag blev det grillad ryggbiff med sallad och en god majskolv som avnjöts ute på terrassen med ett glas rött. Nu väntar det lördagsmys och vi ska titta på filmen Anchorman på Netflix.

Trevlig kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar