tisdag 30 april 2013

Dag 4 - bergochdalbana

Godkväll =)

Måste bara tack för alla snälla peppsms och mail jag får, det värmer!

I morse vaknade jag först i sovsalen, duschade, packade iordning allt och åt en god Best Western frulle, jag bodde på ett hostel som låg vägg i vägg och BW skötte även det så för 99NOK blev det en rejäl frukost med en avslutande muffins, värt pengarna :)

Jag kommer iväg lite senare än väntat på mornarna men det är packningen som tar mest tid, i morse plussade frukosten på några min den också.
Jag är forfarande sjuk, hostig och snorig, jag hoppas att det går över snart. Tack vare det så orkar jag inte riktigt de etapperna jag hoppats klara, idag kom jag till Strömstad, 16mil istället för 20. Jag har en hård etapp imorgon, hoppas i alla fall att jag kommer nära Göteborg om inte ända fram.

Nu till dagen som gått igen. Ut ur Oslo var mycket lättare att ta sig än in. Uppför som tidigare och givetvis lite nedför med. Jag åkte via Ski och Ås ned mot Sarpsborg. Här kom nog den bästa vägen hittills, visst var det mycket uppför men även kanonbra nedför och nästan ingen trafik. Jag låg på ordentligt nedför och njöt. Det blev nog inte så snabbt som i klungan på Vättern, 89km/h men upp mot 70km/h på sina ställen. Det var som berocchdalbana, långsamt upp och över krönet, sedan utför och så upp igen. Jag gillar verkligen den typen av cykling!
När jag närmade mig gränsen möttes jag av en 900m kö som kom från Sverige, gissar att de handla lite. Hela kön var i en uppförsbacke så jag var ensam i mitt körfält och trampade på, fick lite hejarop från kön =)
Jag hade ingen aning om att det var som en gata av massor med affärer precis vid gränsen, godis, mat, restauranger, tobaksbutiker, ammunitionsbutik och en sexshop.
Jag stannade i Strömstad och handlade lite snacks son jag proppar i mig nu och åkte vidare några km till campingen där jag hyrt en liten liten stuga. Bilder kommer :)


Nu blir der sova och förhoppningsvis bli bättre.

Godnatt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar