söndag 16 oktober 2011

Tävlingshelgens summering - lördag

Bilder från raiduppsala.se
Hej, här kommer första av två summeringar. :)
 
I går lördag var det Uppsala RAID. Förutsättningarna kanske inte var de allra bästa med många löptävlingar i bagaget känner jag hur kroppen började bli lite sliten. K hade varit sjuk en längre tid och inte kunnat träna så mycket men det var starkt att ställa upp tyckte jag. I början var det en prolog med 2.2km löpning, därefter började en MTB slinga som var väldigt varierande, jag tyckte att den var rolig, en del teknisk körning men även en del grusväg.

Efter MTB'n kom en orienteringsslinga, den såg jag fram emot eftersom det är just...löpning hehe Denna del var nog vår bästa del, hämtade in tid och det var hyffsat lättorienterat. Tyvärr var detta också den kortaste sträckan. Efter denna så kom MTB orientering, dess första kontroll var en hinderbana. Den var faktiskt inte så krånglig som jag hade hoppats på men ett mycket roligt inslag i en multisporttävling!
Här blev det väl en mindre felnavigering av mig men det rättade vi snabbt till. Sedan bar det av mot TC och näst sista växlingen.

Nu väntade kanotorienteringen, det som jag kände var skönt var just att det var en kort bana, den tog ca 25minuter för oss och jag tror att den var ca 3 km?! den i Stockholm Extreme var 7km. När vi sedan närmade oss sista växlingen, lämnade kanoten så högg det till i mitt knä. Från ingenstans infann sig en obeskrivlig smärta. Jag kunde inte böja på benet utan att det gjorde rejält ont. Vi hade bara en kort specialbana kvar och vi var tvungna att fortsätta, uppför gick det bättre trots att det högg i knät men nedför...där fick jag ta steg för steg väldigt sakta och jag tror nästan inte jag haft så ont i knät tidigare, då jag hade knäskador för ett antal år sedan.
Vi tog oss till slut i mål, trötta men glada och framförallt hade vi haft mycket roligt  även om det varit jobbigt. 3 timmar och 35 minuter blev tiden vilket är bra för oss nybörjare tycker jag.

2012 kommer vi att sikta på att förbättra oss i alla moment och försöka hålla oss friska och skadefria!

Tankarna på kvällen gick till knät och dagens tävling, Hässelbyloppet, hur skulle jag kunna tävla nu? Skulle jag behöva ge upp min startplats?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar