söndag 30 oktober 2011

Toppenhelg!

Den gröna detaljen på vänstra sidan är en ficka med dragkedja, superbra! 300kr
Den här helgen har gått lite i lyxets tecken måste jag väl ändå säga. På fredagen var vi på Houdinis utförsäljning i Henriksdal. Jag hittade en löpar T-shirt som satt som en smäck men det var rätt utplockat, nästa gång så får jag se till att vara där när det öppnar istället för att åka dit efter jobbet.
Till middag blev det egen klyftpotatis, oxfilé och getostkräm medans idol gick på TVn.
Studio Paus Spa
Lördagen började med ett spinningpass för mig och ett Zumbapass för sambon, de hade fotografering på Sportlife där vi tränar så det var några gigantiska muskelberg där som lyfte maxhantlarna som luft...helt sjukt, där ligger jag i lä i alla fall hehe
När vi kom hem blev det en supergod frukost med bakade scones, amerikanska pannkakor med maple sirap och juice.

Crème brûlée
När frukosten till slut hade ätits upp och vi hade duschat gick vi till det Spa där vi skulle få varsin ansiktsbehandling. Jag hade aldrig fått det men jag måste säga att jag nu är såld på SPA haha
Det var oerhört skönt att bli ompysslad, få ansiktsmassage, handmassage, ansiktsmask och krämer mm. Minst bekvämt var väl själva portömningen men jag måste säga att jag kände mig grymt fräsch när jag gick därifrån, förutom lätt rödfläckig i ansiktet och gick såklart med på att köpa en dyr ansiktskräm (Exuviance) haha

Vi bestämde med några bekanta att gå ut och äta på Göteborg så vi köpte hem lite oliver, ost och salami från Saluhallen på Ö-malm att ha före som tilltugg.
Middagen på Göteborg blev hjortrostbiff med potatisgratäng och en stor Cola. Till efterrätt blev det en Crème Brûlée.
Restaurang Göteborg, Hammarby Sjöstad

När vi kom hem blev det lite chick flick, 17 again och sedan en bra avslutning - YRROL!
Så himla rolig film, somnade nästan skrattandes i sängen efteråt.

Söndag
Idag så blev det ingen träning på morgonen utan sovmorgon och tillbakavridning av klockan. I morse gick jag till delikatessbutiken 20 meter från oss och köpte nybakade tjockisbaguetter.

De heter minibaguetter men om man jämför en klassisk minibaguette som på bilden så säg att den är dubbelt så lång och cirka fyra gånger så tjock och den kostar 10kr! Så på ena halvan smetade jag på honung och sedan ost, den andra fick bli en philadelphiahalva.
Filippa K, 195kr
Vi begav oss efter vår sena frukost mot Barkaby för att se om de hade något kul att köpa, det var smockfullt med människor vilket alltid drar ner shoppingstämningen lite.

Det tråkiga med outlet's är att det oftast är så rörigt och ostrukturerat i butikerna.
Men det blev i alla fall ett skärp från Filippa K och en tröja från samma butik till sambon.

Efter det åkte vi och träffade lite vänner ute på Lidingö där vi bjöds på nygräddade scones, sockerkaka, kaffe mm. Det var jättegott och jättetrevligt!

Nu blir en filmkväll med en Marvelfilm och snacks och imorgon väntar början på en fyra dagars vecka. Den ska inledas med jobb och badminton på kvällen.


INTE ATT FÖRGLÖMMA, ANMÄLAN TILL TEC 2012 ÖPPNAR 12.00 IMORGON!!! www.tec100.se

Tack alla jag träffat och pratat med för en toppenhelg!

Vi hörs imorgon med oktobersummeringen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar