tisdag 4 oktober 2011

Uppladdningsvecka inför SUM

Hej!

Helgen flög förbi och det var riktigt skönt med en vilohelg, det behövde min kropp tror jag! Det var roligt att träffa mormor och morfar igen.
Men så igår var det dags igen, jag kände att jag hade lite spring i benen så jag gav mig ut på en liten löprunda:
3.1km fartlek - 1.5km snabb (3.20 min/km tempo!) - 500m nerjogg - 800m snabb promenad hem
Sträcka:

5,9 km
Hastighet:
11,8 km/h
Tempo:
05:05 min/km
 
Det kändes bra i benen men fick lite ont i benhinnorna under fartleken men det släppte när jag drog iväg på snabbsträckan för att komma tillbaka vid nerjoggen, därav blev det promenad hem i slutet :)

Idag efter jobbet hade jag och en kollega bestämt att vi skulle köra lite backträning i Hammarbybacken med stavar. 
Jag har inte sprungit med stavar tidigare men det är ju både löpträning samt bra inför min träning för Vasaloppet i vår!

Vi delade upp backen i tre etapper och körde då intervaller, 10 x så snabbt vi kunde en etapp och sedan vila 30 - 45 sek innan vi körde nästa, vissa blev då gåvila ned tillbaka till etappstart. Den sista uppförslöpan med alla 3 etapper och pauser tog ganska precis under 5 minuter, jag kom 10 sek efter J i varje etapp skulle jag tro.
Backar är ju som sagt min svaga sida så det var himla bra att J drog med mig på detta. Hoppas att det blir en vana! 
Jag blev verkligen trött i hela kroppen tack vare att vi sprang med stavarna, det kan jag helt klart rekommendera! 
Nu blir det vilodag imorgon och en lugn 5km runda på torsdag innan den stora tävlingen och utmaningen på lördag - 50km SUM! :)
 
Någon som har tips på vad jag ska äta dagarna inför tävlingen?

Ha en trevlig kväll

 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar