söndag 21 april 2013

1 vecka kvar...nästan!

Det är ju bara 6 dagar kvar tills jag ger mig iväg på cykeln. Det börjar kännas lite smånervöst, vad har jag glömt, har jag bokat rum, ska jag/har jag?!?!?! =)

Men det känns bra i alla fall, glöm inte att DONERA några kronor till PLAN via länken https://www.inspons.se/Profil/211 Det ni sätter in doneras direkt till PLAN Sverige när min utmaning är gjord!
Samtidigt så sporras jag såklart av att ni hjälper till.

Jag ska imorgon köpa en väska till cykeln och sedan är det dags för första provpackningen, då får jag se om allt får plats, jag hoppas att jag har planerat rätt.

I övrigt i helgen så har jag tävlat i löpning igen, min första springtur efter TEC blev i fredags, en sträcka på ca 7km.
Jag fick höra att några vänner skulle springa Springcross på lördagen så jag hörde av mig och hade sällskap med dem dit. Jag köpte startplatsen till 6km loppet vid starten och joggade snart upp innan min löpskolning som kördes i egen regi.
Det kändes stelt men det skulle visa sig att det inte stämde.

Redan vid starten gick det undan, banan är rätt så kuperad men lyckades klämma första km, inklusive den brantaste backen på 4.07min.
Jag plockade löpare efter löpare under 5900m, de sista 100m blev en spörtduell där jag inte såg att den andra killen kom snabbt bakifrån så jag han inte riktigt ikapp, så går det när man slappnar av, 1 sek efter kom jag och missade top 25 placering.

Tid: 25min 56 sek, snitt 4.19min/km, plats 26 av 233st i 6km herrklassen, totalt plats 30 av 737 för både dam och herrklassen 6km.

Alltså väldigt nöjd och glad. Benen kändes jättebra och nästan allt stämde perfekt. Bara lite mer tryck på hela upploppet nästa gång hehe

Nu blir det pizza och film :D

Vi hörs

2 kommentarer:

  1. En ultra veckan före tävling gör uppenbarligen susen! Grattis till ett bra lopp! Jag tyckte att jag skymtade dig när jag värmde upp tillsammans med sonen som sprang samtidigt som du. Själv startade jag 15 minuter senare. Jag tyckte banan var tuff... Var missnöjd med min tid tills jag såg att jag kom in på plats 30 av 504 damer! Då blev det jippie istället!
    Sonen som aldrig löptränar kom in på 27,31!! Oerhört stolt!

    SvaraRadera
  2. Ja, det var inte fy skam :) Tack så mycket! Men jättebra jobbat, som du säger, banan var inte som andra banor...rätt mycket backar men framförallt så sprang jag inte runt alla pölar utan matade på och då sprang jag om rätt många.
    Det var starkt av honom, framtida talang kanske? :)

    SvaraRadera