fredag 26 april 2013

Packat och klart = Redo för start

Nytt däck dagen till ära
Meckarsmutsig
Hej!

Nu är allt packat och klart =)
Jag började med att gå till cykelaffären som ligger vi lägenheten och köpte en extra slang, har tre stycken nu och ett extra däck som jag drog på direkt, lika bra att börja med det bästa och ha mitt lite mer slitna däck som reserv.

När jag hade bytt däck, smörjt kedjan och satt på den packade sadelstopsväskan så packade jag min ryggsäck.Jag har nog med mig allt i ryggsäcken:
underkläder, två extra cykeltröjor, strumpor, en tunn jacka, reflexväst, pannlampa, mobilladdare, plånbok, karta samt alla boendebokningspapper.
Det enda jag saknar är mina Ahlgrens men de kommer :)

I sadelstoplsväskan har jag:
Nytt däck på, trainerdäck av och smörjt kedjan
Reselakan (små smidiga i siden), handduk (som blir stor när man väl viker ut den), tandborste, minitvål + schampo, solglasögon, regnjacka, cykelbyxor längre + regntåliga, 3 slangar, 1 däck, verktyg, smörjolja, smålampor och regnskydd.
Den väskan väger 3.2kg...gediget packad måste jag säga, lite förvånad att allt fick plats också :)

Nu blir det till att ladda, det ser ut som om helgen blir fin, lite blåsigt på något håll kanske.

I övrigt så är det bara att jobba på, snart är det helg och då bär det iväg!!!
Min ryggsäck, fullpackad men inte alltför tung, 4.5kg och då är det ca 2 liter vatten i vätskeblåsan



1 kommentar: