söndag 28 april 2013

Dag 1

Hej, nu är jag ute på min utmaning. Jag gav mig av 8.30, lite sen men ville vara säker på att jag hade allt! Jag cyklade ut mot Ekerö för att ta färjan över mot Fittja. Trampade vidare mot Södertälje och tryckte i mig en snabb burgare innan jag kom fram. Lite osäker på vägen gjorde att jag fick stanna och kolla på mobil-gpsen vilket tog lite tid. När jag var förbi Södertälje trampade jag vidare mot Strängnäs och Eskilstuna. Där gjorde jag en miss, jag litade mer på gps än magkänslan så det blev en omväg på någon mil. Det gick segt att hitta men till slut kom jag till Arboga. Dagen hade flugit förbi så det började mörkna. På den sista biten såg jag två gigantiska vildsvin som jag först trodde var björnar, lika höga men kortare och när jag kom närmare såg jag att det var två svin, trampade på lite extra, ville ju inte att de skulle börja tro att jag ville störa dem. Strax efter såg jag en räv och annars lite roadkills och något annat som sprang i skogen. Naturupplevelser som man inte får om man tar bil =)

Jag bodde på ett vandrarhem i sovsal och snackade lite innan jag somnade vid halv tolv.

Bra cykeldag som drog ut på tiden lite för mycket men men, det går framåt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar