söndag 28 april 2013

Dag 2

Jag gick upp 07, duschade och åt frukost. Började trampa iväg mot vad kag trodde skulle vaea en bra väg. Skenet kan bedra på kartor. Efter ca 20km kom jag till en jättebacke och grusväg. Jag cyklade vidare då det enligt kartan skulle bli bra snart. Jag kommer till en skylt där det står väg avstängd pga tjälsmältning. Ognorerar skylten för om jag vänder har jag åkt 15km i onödan och det är bara 12km till nästa by. Jag skulle ha vänt, det blev grus/sten/lera och mycket kämpande, det drog väl ut rätt mycket på tiden och eftersom det hade varit mycket nedför på den avstängda vägen fortsatte jag framåt så jag skulle slippa gå tillbaka bitvis. Till Slut nådde jag asfaltsväg igen och lyckan va stor men snart var det grus igen, fast mycket bättre väg. Jag kom till Karlskoga där jag åt lunch på ett trevligt ställe, sedan körde jag vidare mot Degerfors och Katrineholm.

Här bestämde jag mig för att byta slutmål till Karlstad för att slippa köra i mörker och komma fram ännu senare än igår.

Så nu är jag på ett hotell i Karlstad och har ätit en pizza till middag. Kollar lite TV mm.

Nu får jag nog ändra rutt...planera om lite för jag kommer inte att hinna till Oslo imorgon tror jag. Sådant som händer men jag trampar vidare =)

Ska se om jag kan få min mobil att lägga upp bilder!!
Dagena djur var en stor uggla som flög brevid mog ett 20tal meter, förutom det såg jag massor av rådjur.

Nu blir det sova, godnatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar