måndag 29 april 2013

Dag 3

Vaknade i morse och var hostig, kände mig febrig och snuvig. Dålig tajming att bli sjuk nu!!

Jag åt frukost och packade medan jag fundrrade på hur jag skulle göra, tog beslutet att för att kunna ta mig till Oslo måste jag göra något , jag tog tåget från Karlstad till Charlottenberg, det var ett nödvändigt ont för att inte avvika för mycket från min tidsplan. Under tågresan tågresan började jag känna mig bättre.

Väl framme i Charlottenberg började det regna och det skulle fortsätta några timmar till. Vid gränsen åt jag lunch, fick veta att det var billigare än kommande matställen så det var bara att hugga in på en burgare.

Sedan gick det riktigt bra i regnet, småbyar passerades och backar fick en ny dimension. Finns det inget planhetskrav i Norge?

Dagens skratt fick jag när jag såg skylten "välkommen till Fet kommun". Skrattet slutade när det började komma massvis med hagel förutom allt ösregn.
Men det är bara att bita i och trampa på! Backe upp backe ner...det tog aldrig slut men enormt vackert bitvis. Man ser så mycket mer när man cyklar!

När jag närmade mig Oslo började der svåra, att hitta andra vägar än den stora mycket trafikerade vägen. Det bar uppför igen och jag måste kommit till Oslos gräddhylla, sjuka kåkar!!
Föruom det krånglet med att hitta så byggs det om massa så det tog ett tag att komma fram till hostellet.

Väl framme väntade dusch då jag kände att jag visst luktade lite, en tvätt slängdes in och nu har jag ätit en pizza och tagit turens första öl! Dags att sova och imorgon bär det av söder ut!

Dagens djur var en okänd norsk rovfågel =)

Godnatt!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar