tisdag 22 mars 2011

2xträning idag + recept och en jättemaräng!

Andra träningspasset är slutfört. Det blev spinning, 55minuterspass och det var ett bra samt ett tungt pass. Inte några intervaller utan uthållighetsträning.

I övrigt så har jag och sambon gått på stan i vårvärmen och åt en god fika på Nybrogatan, mitt fall där blev en jättemaräng men tack vare träningen idag så fick jag belöna mig själv tyckte jag. :)
Dagens Resultat
Promenad - Till gymmet och tillbaka x2
Gym - 20min uppvärmning på orbitrek, överkropp ca 30 min och avslutade med 1000m rodd på ca 4:30 min
Spinning - 46min (exklusive uppvärmning/nedvärmning), snittpuls 145 slag/min, maxpuls 175 slag/min, 411 kalorier

Dagens kaloriintag (Maxintag per dag 1405kcal)

Mat:  1476 kcal
Motion: -986 kcal
Summa: 490 kcal

490-1405 = -915 kcal 
Så kan det gå när man kör en dag med dubbel träning :)

Dagens recept Grönsaksplättar:
1 st Ägg
3 st Morot
100 gram Zucchini
1 tsk Salt
1 msk Peppar
5 blad Basilika färsk
125 gram Kesella lätt 1%
1 msk Mjölk, mellan 1,5%
1 msk Matolja
1 msk Havregryn 

Skala morötter och zucchini, riv grovt och lägg sedan i skål och smaksätt med salt + peppar.
Hacka basilikan och tillsätt ägg samt havregryn och blanda väl.
Hetta upp pannan och stek små plättar av "smeten". Rör ihop lättkesella och mjölk i en skål tills blandingen är jämntjock, smaksätt med peppar.

210kcal per portion

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar