söndag 13 mars 2011

Helgmys med kaloriöverskridande idag

I lördags började vi med en trevlig morgonpowerwalk, först längs Årstaviken för att fortsätta Horntulls Strand, Söder Mälarstrand, vid Slussen svängde vi in på Götgatan och över Skanstullsbron och hem igen.
Det blev en rund på 1 mil och några hundra meter. Underbart väder och då jag hade mina sommarskor så hade jag även shorts och klarade mig från att frysa alltför mycket om benen.

Dagen fortsatte dagen och kvällen med att vi satt barnvakt åt Elias och Linus, två små vilda krabater. Efter ett antal varv på DVD'n med Pingu och "plättar a la David" så blev de trötta och somnade rätt snabbt, jag och Mikaela var helt slut och slocknade ca 22 i soffan.

Väl idag så har jag hjälpt mamma och pappa med att köra bort gamla vitvaror mm till tippen då de renoverar köket. Då visade pappa ett mail med Vasaloppsbilden från målgång, man ser alltid lika bra ut efter 9 mil, ler gör jag i alla fall!

Jag hade velat springa idag men en sträckning från powerwalken gjorde att jag inte ville belasta knät.

Istället blev det bio och the kings speech, jag skulle säga en 4 av 5. Riktigt bra film och riktigt bra skådespelare, varmt kan jag rekommendera denna film :)

I lördags gick det bra med kalorierna men idag då det blev bio (snacks) och middag ute så överskred jag min gräns med 400 kalorier, det var den där pommes fritisen som var den stora boven. Dock är jag mer motiverad än på länge att komma ut och springa bort dessa kalorier imorgon, nu känns dessutom knät mycket bättre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar