tisdag 22 mars 2011

Äntligen träning

Actic i Sjöstaden där jag går!
Som jag sa igår så blev träningen uppskjuten till i morse,  vid kl. 8 så gick jag och min sambo och la in en tvätt i tvättstugan för att sedan gå och träna. Det blev uppvärmning på en Orbitec i 20 min och sedan ett överkroppspass. Det var längesedan så det kommer kännas imorgon hehe

Jag avslutade med 1000m rodd och det var skönt att få ur sig det sista man hade att ge. Nu väntar en strålande dag med lite jobb och lite njutning i vårvärmen, ska ju bli 12°C idag!!! Blir promenad in till stan och ikväll kanske ytterligare ett träningspass men då kondition, men bara kanske.

Gårdagens kaloriintag blev 1364-1405 = -41 kcal Åt en väldigt kalorisnål middag men blev ändå väldigt mätt. Dagens resultat kommer ikväll :)

Receptet är för 4 ports:


300 gram Rödspätta (ex. findus förpackning är 300g)
5 skiva Lök, gul röd
1 msk Mjölk, mellan 1,5%
8 st Oliver i vatten, svarta (FIGARO)
100 gram Fetaost fett 20%, salt och peppar
 Sås2 msk Mjölk, mellan 1,5%
1 msk Matlagningsgrädde 15 % fett
1 st Schalottenlök
1 msk Smör 80 % fett
Tillbehör  3dl ris, 5dl vatten, 1krm salt Jasminris, kokt


Sätt på ugnen, 175°C.
Hacka lök och oliver och häll i en skål, smula över fetaosten och häll i en matsked mjölk för att det ska binda bättre, blanda och smaka av med salt och peppar. 
Lägg en klick på rödspättan (skinnsidan) och rulla ihop och lägg rullarna i en liten ugnsform.


Såsen - blanda ihop ingridienserna i en kastrull och koka några minuter, tillsätt kryddor som cayennepeppar, salt, peppar och lite redning Majsena. Vispa och häll såsen över fiskrullarna och in i ugnen i 15 min.

Innan du gör såsen så passa på att sätta på Jasminriset så hinner det bli klart samtidigt, det ska koka i 20 min och sedan stå i några minuter så att det blir perfekt.


Smaklig måltid och ha en trevlig dag :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar