lördag 10 september 2011

Kistaloppet - 45.00

Vad ska man säga, jag kan inte komma närmare "under 45" än 45.00 :) Min tid idag på Kistaloppet vilket jag är nöjd med, har alltså förbättrat min tid från Midnattsloppet med 1min 46sek...det är rätt bra sänkning om jag får säga det själv!

Det kändes bra i benen från början så jag öppnade hårt och efter 1 km stod klockan på 3.58 min, något snabbare än Midnattsloppet iaf. Den andra gick ungefär lika snabbt men sedan började det kännas lite småsegt i benen.
Vid 6 km så skrek en kompis "kom igen nu David" och sprang förbi vilket jag tog till mig för jag försökte haka på Lina.

Vid 9 km så var det bära eller brista, jag försökte släppa på och låta benen rulla nedför vilket gjorde att jag sprang på väldigt bra. En skön slutspurt i lite nedförslut och så glömde jag såklart att stänga av klockan så visste inte vilken tid jag fick utan fick vänta tills jag kom hem och kolla hemsidan.

Jag var med i en tävling också "plankan", man ska stå på armbågarna och tårna och vara rak...som en planka. Jag klarade 2min 30 sek vilket i alla fall var hälften av ledartiden och fick ett tröstpris, 3 veckors gratis träning på Puls & Träning i Kista.
Testa och se hur länge ni klarar ;)

Resultatlistan för Kistaloppet för er som är intresserade ligger uppe på kistaloppet.se

En rolig tävling som jag nog ska vara med i även 2012...var det DU också!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar