tisdag 13 september 2011

RBT - Tog mitt mål igen :D

På väg upp för Hammarbybacken
Hej!
Ja nu går det bra för mig, hade ju satt som mål att försöka mig i första hand ta mig runt denna Rogers bergstävling. För någon dag sedan så bestämde jag mig för att sätta 1h som mål, man måste ju sträva efter någon tid i en tävling.
Det var deltagarrekord, strax över 50 personer!
På toppen var det rejält blåsigt och så började det dugga strax innan start.
Ser lite nervös ut men kisar nog lite för att det började regna :P
Anmälan var på toppen Hammarbybacken så det vara bara att bege sig upp. På väg upp så blev jag rätt anfådd och tänkte "Usch, vad har jag gett mig in på...ska ju upp här 6 gånger till".

Starten var nedanför backen så när det var några minuter kvar så gick vi i samlad trupp ned och jag sprang lite fram och tillbaka som uppvärmning.

Banan var alltså Start med början uppför backen och sedan 5 varv ca 2km med mål på toppen så totalt 6 stigningar á 85 höjdmeter.
Ledarna antecknar tider och peppar löparna på toppen!
Lite sliten David i mål!

















Det var riktigt jobbigt och jag gick uppför 5 av 6 stigningar för att springa på ordentligt nedför och på de flackare partierna. I mål kom jag på 58.xx, hörde inte vad de sa men tiderna kommer upp snart. 
Jag klarade mitt mål återigen! :))

Nu blir det lite vilodagar för jag känner att träningsverken redan smyger på!

TACK ALLA FÖR ETT STRÅLANDE ARRANGEMANG, JÄTTEROLIGT :)!

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar