torsdag 1 september 2011

Snart Kebnekaise

Hej.

Nu är väskan packad och träningsverken från gårdagens backträning börjar lägga sig, imorgonbitti bär det av mot Arlanda för att stiga på flyget som går mot Kiruna.
1h 30 min senare så är jag väldigt långt norrut...så högt upp i Sverige har jag aldrig varit förut, men någon gång ska ju vara den första. Vädret ser ut att bli väldigt bra också, häromdagen snöade det på toppen :)
Väskan väger in på fina 9.8 kg men finns inte så mycket plats över i ryggsäcken för det. Stormkök, frystorkat, regnkläder och många småprylar som är bra att ha, gångstavarna får sitta på sidan av väskan. Ska bli väldigt roligt att vandra och dessutom till Sveriges högsta topp!
Jag kommer lägga in bilder på söndagen samt hur jag upplevde det, men kanske kommer en och annan liten uppdatering under helgen =)

Vi hörs!

1 kommentar:

  1. Jag började nästan tycka att jag och min kompis var långsamma (på vår sträcka Nikkaluokta-Kebnekaise) men min ryggsäck vägde mer än dubbelt så mycket än din :) Då är jag nöjd med vår tid till och från stationen :)
    Bra jobbat återigen!!

    SvaraRadera