torsdag 25 augusti 2011

2 x träning idag...igen =)

Dagen började bra med att vakna relativt pigg, även om det var några minuter senare än väntat. Jag hade bestämt innan att jag skulle springa på lunchen men inte hur långt.
När klockan slog 11.10 så gick jag ner och bytte om, ja vi har våra luncher vid 11, märklig tid men man vänjer sig snabbt.

På med kläderna och ut i det härliga vädret, det må vara molnigt men ca 20 grader är en bra temperatur att springa i. Planen var i alla fall att löpa lugnt och när jag satte igång så kände jag att träningsverken skulle göra att det kändes tungt. Men när jag väl var igång så tänkte jag att det är lika bra att ta milspåret. Sakta men säkert så började jag jogga och höll väl ett jämnt tempo, ca 5-5.30min/km.

De första km är alltid sega för mig men kom ändå igång ok, när det var 2 km kvar så kom jag ikapp två killar som tidigare hade sprungit om mig. Jag tog mig om dem i en uppförsbacke, pressade ut löpsteget och tänkte att nu kör jag på tills jag är klar.

Jag måste säga att jag blev förvånad att det kändes lätt i kroppen och jag studsade fram. Väl i mål kom den första ca 30 sek efter och den andra kanske en minut efter mig.
Härligt med besked till multisporttävlingen på lördag!

 För att göra en skön dag ännu skönare så bar det av till P & T för ett gympass, började med någon form av trampmaskin och sedan lite crosstrainer som uppvärmning.
Efter det så blev det 30 min armpass, om några få veckor är jag nog upp i samma vikter som tidigare :)



Till middag så blev det pasta pesto med getost och stekt korv. Mycket kalorier men eftersom jag körde två träningspass så är jag inte i närheten av dagens gräns!


Idag VANN jag en startplats till Kistaloppet ! :D

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar