torsdag 18 augusti 2011

Teoriprov + rullskidor

Hej!
Vad hände igår? Jo den där latheten tog över och soffan vann. Dock åt jag inte onyttigt utan bara låg som en klubbad säl i soffan. Nya tag idag!

Idag på lunchen så fick jag pröva rullskidor för första gången. Ett par Swenor Finstep's med Salomonbindningar.
Det var himla roligt och för mig som åkt en del inlines så kändes det inte så svårt med balansen osv. Såklart att det alltid är ostadigt i början men inte så att jag drattar på ändan :)
Vore kul om man kunde gruppera á la köttbulle, ser ju lite bättre ut än jag idag hehe
Vi testade några rundor med upp och nerförsbackar. På den sista rundan så kändes det säkert så jag stod på i nedförsbackarna och tog i uppför så svetten rann i pannan.
Nu så blir det till att spara ihop till ett par sådana. Jag har dock inte prövat några andra, det kanske man bör göra...några förslag på bra rullskidor?

Fördelen med swenor finstep är det är breda hjul så att det är lite stadigare samt att de tål mer grusunderlag (hårdpackat grus).
Tyresö golfklubb
När jobbet var klart så åkte jag till Tyresö GK för att skriva teoriprovet, jag passade på att slå en hink med bollar när jag ändå var där också. Det kändes i alla fall bra och på söndag är det dags för uppspel! :) 

Vi hörs!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar