måndag 22 augusti 2011

Hann inte skriva något igår. Om ni som läst tidigare kanske minns så hade jag uppspel i golf igår eftermiddags.
Klockan 15 kom jag till Tyresö GK och hade två timmar till godo. Jag började med att hämta ut en hink med bollar och gick till ranchen. Katastrof kan man summera de utslagen, nästan ingen fullträff på någon av bollarna. Det kändes mindre betryggande!
När jag var klar med hinken gick jag till en sidogreen där jag skulle börja med att öva chippar och sedan puttar.
I ungefär en timme stod jag där och chippade samt puttade. Tog god tid på mig för det är närspelet jag haft lite problem med.

Jag köpte en glass och en macka och satte mig för att njuta lite i solen. En perfekt golfdag, det märktes för det var fulltbokat och fullt på ranchen. När det var ca 30 min kvar så hämtade jag en ny hink, denna gången gick det mycket bättre, bara ett fåtal slag var dåliga!

Nu var det dags för uppspel, något nervös peggade jag upp på tee. Första slaget mycket åt höger men bra längd. De långa bollarna gick nästan sämre än vamligt men närspelet gick jättebra. Skönt att få bekräftelse när man har stått och övat en massa.
När vi hade spelat klart så sa hon att jag hade spelat bra och att jag därför skulle få officiellt hcp 36.0 direkt istället för att börja med 36 plus.

Hur bra hade det inte gått om allt stämt? :) Det är ju dit jag vill nå, när man är nöjd med nästan alla slag, då är man på gång mot touren hehe

Vi ses där!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar