fredag 12 augusti 2011

Sölden 2011

Nästan overklig utsikt

Första dagen, 6 timmars vandring bland molnen, en härlig känsla. Man såg inte många meter framför sig.

Någon som hade glömt en skida sedan vintern, undra var ägaren är :)

Molnen kommer in över vårt lunchställe, god Gulaschsoppa och en kall öl till det :) 

När solen tittar fram blir det riktigt fin utsikt, nedan ser man Sölden.

Jag hittade en kompis på vägen, luktade lite illa men en kompis i alla fall! :)

Det fanns lite snö trots värme, jag skulle tagit den skidan vi hittade första dagen!!!

Uppe på 3018m höjd, en jobbig och brant väg men när vi var på toppen sprack det upp strax efter detta kort, helt underbart.
Vackra vattenfall och forsar längs vandringslederna.

Även smörblomman bor här :)

Varför gå när man kan cykla? 1 dags cykeltur och cyklade upp för den brantaste backen jag någonsin cyklat uppför i hela mitt liv, jobbigt men skönt efteråt :)

Jag och M uppe på 3058m, milsvid utsikt och på en glaciär.

Delar av utsikten, otrolig!

Jag gick ännu högre upp, nere till vänster ser man 3050m öh basen :)

Lite vågat kanske men det är inte var dag man är vid ett stup som leder ner i en glaciär!
Utsikten över linbanan, toppen och glaciären.

Vacker glaciärsjö, så fina och klara färger.

Sista dagen var jag allt sugen på ett dopp men glaciärsjön var lite för kall.

Ännu fler kompisar, roligt att se att hästarna går helt fritt utan hagar, de nafsade på stavarna, skosnörena och tydligen såg min mage god ut också :)

Pekar upp mot lunchstället där vi njöt av utsikten och åt gott. Bratwurst med sauerkraut och stekt potatis med den österrikiska drycken Almedudler. Nästan som Trocadero.
En av de bästa resorna i mitt liv, så vacker natur och så mycket att se samt göra! Rekommenderar Sölden till 100% och även vårt boende, vill ni veta var så är det bar att fråga, bra priser för ett lägenhetshotell! Betyg 5 av 5! :)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar