söndag 14 augusti 2011

Midnattsloppet 2011 - CHECK

Hej.

Nu är det gjort, mitt första midnattslopp!

Jag är nöjd med tiden och det var riktigt roligt. Synd att starten blev förskjuten men någon gång ska ju vara första gången och varför inte vid 30de årets start =) Jag var i grupp 1C så fick starta 5 minuter efter eliten och de första gänget sprang iväg. Skönt att inte behöva vänta så länge!

Jag hade support vid Hammarby kajen där sambon och en kompis stod och hejjade på mig och sedan en tjejkompis som startade lite efter mig. Det är alltid roligt med support, man får lite extra boost och bjuder på ett leende. Jag ser nog rätt tråkig ut annars när jag springer :)

Första 2km gick i 4min/km tempo, så snabbt brukar jag inte springa men man dras ju med när det är platt och många andra snabba löpare.

När backen mot Sofia kyrka kom så såg jag mamma och pappa stå och heja på, det gav extra kraft i backen och vid 5 km så hade jag tiden 22:53, ungefär den öppningen jag hade hoppats på. Sedan är det jobbigaste över och det är bara att nöta på, tyvärr så var det många trånga vägar vilket leder till att man inte kan ligga på lika hårt.

Vid medborgarplatsen tryckte jag till extra i steget och kände mig rätt pigg i benen, gick på för fulla muggar. Det märktes strax efter 9km passeringen då det högg till i låret, krampkänning men det fick inte stoppa mig nu! Det blev totalt 4 hugg men så nära slutet kan jag ju inte stanna och börja strecha, så jag sprang på och tänkte "snart så är jag i mål och kan sträcka ut"!
Över 22000 sprang iklädda denna tröja igår :)
OBS! Fler bilder kommer!!!

På upploppet är det bara att ge allt, springa så snabbt man kan och höra publikens jubel! Riktigt härligt att ta sig i mål. 46:46 kom jag i mål på! Med ett leende tog jag emot medaljen, bananen och en powerbar! Första gjort, många fler midnattslopp blir det :)

Efter några minuter hade jag återhämtat mig och joggade mot tunnelbanan för att sedan åka till Skanstull och möta mina föräldrar och M. Det blev lite missförstånd så jag fick lite mer efterjogg i benen men det var bara skönt. Fick dock lite kommentarer om att jag sprang fel, behövde karta och kompass, eller frågor om jag hade brutit av publik men visade upp min medalj och sa "Nej nej, jag är klar, nu ska jag träffa familjen" och då fick jag beröm och applåder. Härliga männskor :)

Nedanför kommer resultat mm:

Person

Startnummer3329
Förening/Ort/LandStockholm
NamnSundvall, David (SWE)
KönMän
Född.83
Mellantider
Split    Tid               Diff                 min/km      km/h            Plac.
5K   00:22:5322:5304:3513.11
Mål   00:46:4623:5304:4712.56            2221

Idag är det återhämtning och lite golf! Vi hörs

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar